Index

2014-01-04

Nära ögat

Tror jag vet hur det känns när en naturkatastrof är på väg att hända i ens trädgård. Välte nyss ett glas med vatten (till akvarellfärg) över min laptop. Medan jag desperat vände datorn upp och ned och ställde den balanserat med skärm och tangentbord nedåt så spred sig vattnet vidare mot skissblock, akvarellmålningar och började droppa ned över bordskanten mot min kamera.

Det var ett himla jonglerande med grejer i tio-tjugo sekunder innan jag räddat allt och kunde börja torka upp vattnet. Som tur är verkar allting ha kommit undan oskatt, skriver på samma dator nu som innan var dyngsur utan att märka några problem. Men sjuuuuk panik där ett tag.

Har målat en del idag, men fick inga bra bilder på det jag gjort, kanske lägger upp det imorgon istället. Jag slackar rätt hårt med att göra de andra sidorna jag funderat på (foto, poesi etc), men en dag kanske jag blir motiverad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar